ÇAKÜ’de İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesinin (İTBF) 2024-2025 eğitim öğretim yılı akademik açılış programı başta Rektörümüz Prof. Dr. Harun Çiftçi olmak üzere Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hüseyin Odabaş, İTBF Dekanı Prof. Dr. Coşkun Polat, bölüm başkanları, akademisyenler ve öğrencilerin katılımıyla Fuat Sezgin Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’yla başlayan program, Prof. Dr. Coşkun Polat’ın açılış konuşmasıyla devam etti.
Rektörümüz Prof. Dr. Harun Çiftçi ise yaptığı açılış konuşmasının ardından “Toplum için Üniversite (Üniversitenin Sosyal Sorumluluğu)” başlıklı bir açılış dersi verdi. Rektörümüzün açılış dersinin ardından İTBF’ye en yüksek puanla gelen öğrencilere başarı belgesi takdiminde bulunuldu.
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Coşkun Polat konuşmasında, fakültedeki öğrenci ve öğretim elemanı sayısıyla ilgili istatistikleri bilgiler verdikten sonra yeni dönem eğitim-öğretim hazırlıkları kapsamında yapılan iş ve işlemleri anlattı. Özellikle öğrencilerin fiziksel koşulların eksiksiz olduğu bir ortamda eğitim almaları adına dersliklerle ilgili kontrollerin titizlikle yapılıp tüm eksikliklerin giderildiğini belirtti. Sonrasında da kurumsal akreditasyon sürecinde Fakültede yapılan bilgilendirme toplantıları ve işlemlerle ilgili bilgi veren Polat, kalite güvencesine dayalı çağdaş ve nitelikli eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin sürekliliğinin sağlanması adına gerekli tüm adımların titizlikle atılacağını belirterek sözlerini tamamladı
Rektör Çiftçi, 2024-2025 eğitim öğretim yılının hayırlı olmasını dileyerek İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesinin gelişen ve değişen şartlara uyum sağlamak adına kendini yenileyen bir fakülte olduğunu belirtti. Göreve geldikleri günden itibaren kurumsal akreditasyonunu ve program akreditasyonunu önemsediklerini ve bu bağlamda İTBF’deki köklü iki programın da akredite edilmesi için çalışmaların son aşamaya gelindiğini ifade etti. Akreditasyon süreçleri için tecrübe, öğretim elemanı zenginliği, kaynaklara ulaşılabilirlik, fiziksel imkan, kalite yönetim sistemi ve bütçeye ihtiyaç olduğunu belirten Rektörümüz, her iki açıdan da sıkıntılarının olmadığını, tüm bölümlerin akredite edilmesi için çaba sarf edeceklerini söyledi.
Rektör Çiftçi, devamında birlikte iş yapma gücüyle ve İTBF’den gördükleri destekle birlikte güzel işlere imza attıklarını, üniversitenin akademik ortamının ve ikliminin değiştiğini, devletin ve milletin kaynaklarını etkin ve verimli bir şekilde kullandıklarını vurguladı. İTBF’nin profil olarak zengin ve güçlü olduğunu ve birçok fakülteye yol göstereceğini de sözlerine ekledi. Devamında Türkiye’nin sayılı psikoloji laboratuvarlarından birine sahip olduklarını ifade eden Rektör Çiftçi, üniversitelerin toplumla ilişkisi ve sosyal sorumluluklarıyla ilgili çıktıları toplumla paylaştıklarını belirtti.
“Bilgi, yeni bilgiler üretmesinin yanı sıra toplumsal dönüşüme de katkı sağlamalıdır.”
Konuşmasında “Bilim, bilim için mi yapılır, toplum için mi yapılır?” sorusunu soran Rektörümüz, her iki yaklaşımın da doğru olduğunu ve her birinin muhataplarının bulunduğunu vurguladı. Üretilen bilginin yeni bilgiler ve projeler ortaya koyabileceğini, ancak bilginin aynı zamanda toplumda bir dönüşüm sağlaması gerektiğinin altını çizdi. Toplum için bilimin odağındaki fakültelerden birinin İTBF olduğunu belirterek birçok programa sahip olduklarını, son olarak Batı Dilleri ve Edebiyatı bölümünü aktif hâle getirdiklerini ifade etti. Doğu Dilleri ve Edebiyatı bölümünü de açma girişimlerinin devam ettiğini açıklayan Rektör Çiftçi, Türkiye’nin farklı yerlerinden tercih edilebilir bir fakülteye dönüştüklerini söyledi.
Öğrencilerin kazanımlarını önemsediklerini hatırlatan Rektör Çiftçi, akademik bilginin yanında sosyal sorumluluk kazandırmayı da hedeflediklerini ve son iki yıldır 50’den fazla öğrenci topluluğunun faaliyetlerinin bunun en güzel göstergesi olduğunu belirtti.
Toplumdaki dönüşümün birdenbire değil zamanla gerçekleşeceğini vurgulayan Rektörümüz, toplumu şekillendiren parametrelerden birinin üniversite olduğunu, üniversitenin katkısının uzun vadede etkisini göstereceğini, öğrencilere toplum, insan ve millet odaklı olmayı aşılamaları gerektiğini ifade etti.
“Sürekli kendini yenileyen, alternatifler üreten, etkili çıktılar ortaya koyan bir üniversite olmaya devam edeceğiz.”
Rektör Çiftçi; sürekli kendini yenileyen, alternatifler üreten, etkili çıktılar ortaya koyan bir üniversite anlayışına sahip olduklarını söyleyerek bu hedefler doğrultusunda en önemli paydaşlarının öğrenciler olduğunu, öğrencileri her alanda sürece dâhil etmeleri gerektiğini belirtti.
Üniversitenin yeni atama kriterlerinde yer alan etkinlik şartının olumlu sonuçlarını almaya başladıklarını belirten Rektör Çiftçi, ÇAKÜlü akademisyenlerin birçok etkinlik gerçekleştirdiğini ve muhtelif kurumlardan çok iyi dönüşler aldıklarını ifade etti. Devamında 20 bin öğrencili çok etkili bir üniversite olduklarını hatırlatarak Türkiye’nin her yerinden öğrenci aldıklarını, bu yüzden sosyal sorumluluk faaliyetlerinin her geçen gün artarak devam etmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
İTBF’deki Tarih, Sosyoloji, Psikoloji, Coğrafya, Felsefe, Bilgi ve Belge Yönetimi, Batı Dilleri ve Edebiyatları, Doğu Dilleri ve Edebiyatları, Türk Dili ve Edebiyatı ve Eğitim Bilimleri bölümlerin başarılı çalışmalarına da değinen Rektör Çiftçi, her bir bölümün güçlü yanlarına dikkat çekti. Bundan dolayı toplum için bilim üreten ve gelecek nesilleri yönlendirme kapasitesine sahip bir üniversite olduklarını ifade ederek yapmayı planladıkları her yönüyle Çankırı Kongresi ile bunu taçlandırmak istediklerini söyledi. Kongrenin planlamasını İTBF’nin yapacağını da sözlerine ekleyen Rektör Çiftçi, hazırladıkları Çankırı Kaynakçası’nın da ses getirdiğini, bir diğer mühim projelerinin ise Çankırı Ansiklopedisi olduğunu belirtti.
ÇAKÜ Yönetimi olarak gelen proje tekliflerini mevzuat çerçevesinde değerlendirmeye çalıştıklarını vurgulayan Rektörümüz, bu konuda samimi şekilde çaba harcadıklarını, sürekli istişare hâlinde olduklarını söyleyerek bilhassa yapay zekâ konusunda sosyal bilimler alanında adımlar atılması gerektiğini, sosyal, psikolojik ve etik boyutlarıyla bu konunun daha yoğun şekilde tartışılmasının önemli olduğunu ifade etti. Rektör Çiftçi, konuşmasının sonunda 2024-2025 eğitim öğretim yılının hayırlara vesile olmasını temenni ederek tüm akademisyenlere ve öğrencilere başarılı bir dönem diledi.